کسب تکلیف محرمانه سفیر آمریکا درتهران ازواشنگتن

شاه برای استراحت از کشور خارج می شوند

کسب تکلیف محرمانه سفیر آمریکا درتهران ازواشنگتن

آخرین تحویل درسیا ست خارجی آمریکا نسبت به ایران

دکترشاپور بختیارساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه دریک مصاحبه مطبوعاتی که با

شرکت گروه کثیری ازخبرنگاران ونمایندگان رادیو تلئیزیون ها جراید خارجی وایرانی

درمنزل او نشکیل شده بود. ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران نقطه نظرهای خود

رادرباره وضع بحرانی کشورعنوان کرد. دکتربختیار درابتداگفت:تقاضامی کنیم مطالب

رابهنانگونه که من عنوان میکنم نقل کنید چون آنچه ازقول من درباره رفیق همرزمم

دکتر کریم سنجایی نقل شده بود عاری ازصحت وکاملا متفاوت باچیزی بود که من

گفته بودم خلا صه سخنان دکتربختیار بدون ذکر سوالاتی که ازاوشد به این شرح بود.

درزمینه مسائل داخلی بحران موجود وبرنامه های دولت برای غلبه برمشکلات سوالاتی

شد ازجمله درمورد سفر شاهنشاه بهخارج بختیار گفت : *سفر اعیحضرت به

خارج بنا به تمایل ایشان وبرای استراحت و معالجه است و بدیهی است درصورت

مسافرت ایشان بنا براصول مسلم قانون اساسی ،تشکیل شورای نبایت سلطنت ضروری

است.

تنظیم وتفسیربه قلم رضا معصومی

ازروزنامه اطلاعات 16دی ماه 1357

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | | نویسنده : رضـــــا مـــعـــصـــومــی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پیروان
  • تراکتور دوسلاری
  • داده پردازی سیناد
  • بازار سی صد و سیزده