امام خمینی بعداز 15 سال به ایران باز می گردند

 

امام خمینی بعداز 15 سال به ایران باز می گردند
پاریس- اسوشیتدپرس خبرگزاری فرانسه – اطرافیان حضرت امام خمینی درپاریس اظهار داشتند که رهبر شیعیان در نظر دراند به محض انکه شاه ایران راترک گوید . بی انکه منتظر کناره گیری او از سلطنت شوند به تهران باز گردند . همین منابع تصریح کردند که حضرت امام خمینی درباره احتمال بازگشت به تهران درروزهای آینده پس از پانزده سال دوری از وطن خوش بین هستند . شاپور بختیار که بتارگی به نخست وزیری ایران برگزیده شده است از چند هفته پیش پیوسته گفته است که شاه وعده داده است که برای استراحت به خارج خواهد رفت.
سایروس وس وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه خبر خارج شدن شاه را از ایران که پیوسته از طرف دربا رتکذیب میشد تایید کرد وگفت پادشاه ایران به آمریکا اطلاع داده است که در اینده ای نزدیک ایران را ترک خواهد گفت واین تصمیم موجب خرسندی دولت امریکا شده است.
 با این که امام خمینی گفته اند که اقامت شاه در خارج از کشور بدون کناره گیری از سلطنت تغییری در اوضاع کنونی پدید نخواهد اورد اما در میان اطرافیان رهبر شعیعیان براین عقیده اند که حضور حضرت امام خمینی در ایران سبب خواهد شد که شاه زودتراز مقام خود کناره گیری کند ودر هرحال خارج شدن وی از ایران جنبه قطعی و همیشگی پیدا کند. وجود حضرت آیت ا له خمینی وشاه درایران دریک زمان امکان پذیرنیست.
درباره دولت بختیار اطرافیان رهبر شیعیان میگویند که نخست وزیر کنونی با ورودحضرت امام خمینی به تهران بر کنارخواهدشد.ولی بختیار بارها گفته است که آرزوی حضور امام خمینی را درتهران دارد واو نخستین کسی خواهد بود که در برابر ایشان سر تعظیم فرود خواهد آورد به گفته نزدیکان امام خمینی به احتمال زیاد در صورت کنار گذاشته شدن تندروترین امرای ارتش حضرت آیت اله خمینی پشتیبانی خواهند کرد.
مذاکره در پاریس
پاریس – رویتر دو مقام وزارت امور خارجه فرانسه دیروز بیش از یک ساعت با حضرت آیت اله خمینی در اقامتگاه ایشا ن واقع در حومه پاریس دیدار و گفتگو کردند.یک سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت که کلود شایه رئیس امور کنسولی فرانسه با رهبر 78ساله شیعیان دیدار کردمنابع مطلع گفتندکه در این دیدار ژاک روبررئیس امور ایران در وزارت امور خارجه فرانسه همراه کلود شایه بوده است .
((شایه)) چند هفته پیش نیز با حضرت آیت اله خمینی ملاقات کرده بود ونسبت به فعالیت های سیاسی ایشان در فرانسه ابراز نگرانی کرده بود اما وزارت امور خارجه فرانسه هفته پیش رسما اعلام کرد که فرانسه باتمدید اقامت حضرت آیت اله خمینی به مدت سه ماه دیگر موافقت کرده است دوروز پیش حضرت آیت اله خمینی به خبرگزاری رادیوی پاریس گفته بودند که بدون استعفای شاه ایران امکان هیچ بهبودی در اوضاع ایران متصور نیست .
ایشان گفتند: نظام فعلی ایران باید کاملامحوشودرژیم فعلی ایران غیرقانونی است،دولت پارلمان وشورای سلطنت همه غیر قانونی هستند . وتازمانی که این ارگان ها منحل نشوند آرامش به ایران باز نخواهد گشت .
 
تنظیم وتفسیر ونگارش : رضامعصومی
روزنامه اطلاعات 23دی ماه 1357

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | | نویسنده : رضـــــا مـــعـــصـــومــی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پیروان
  • تراکتور دوسلاری
  • داده پردازی سیناد
  • بازار سی صد و سیزده